A gyermek-pszichodráma foglalkozások speciális terápiás eljárásokat igényelnek. Ahogy egy szakmai oldal ezt kifejti, a gyerekpszichodráma játékos jellegű, a terapeuta általában nem bocsátkozik magyarázatokba, nem kommentál, nem von le tanulságokat. A csoportokat vezető felnőtt szerepe voltaképp annyi, hogy a gyermekek rendelkezésére álljanak, hogy a résztvevők önérték-érzésének, én-érzékelésének megváltozását lehetővé tegye.
A csoportmunkában a cselekvések konkrét jellege átemelődik, szimbolikus kifejezést kap A történés nem a konkrét tünetre fókuszál, hanem a célja az, hogy a hatások majd áttételesen és szimbolikusan jelennek meg a gyerek játékában. Ilyen módon jól feldolgozhatók a különböző magatartásbeli és pszichoszomatikus zavarok.
A gyermekpszichodráma-csoportterápiák voltaképp a pánikbetegséget is gyógyító kreatív játékok. A résztvevők maguk alkotják meg azt a közeget, amely problémáik feloldásának terepéül szolgálhat (lásd még: kreativitás - játék - logika).
A résztvevők kölcsönviszonyát tekintve pedig olyan társas játék, amely soha nem 0 végösszegű játszma: még a kudarcosnak látszó foglalkozásnak is megvan a haszna, a foglalkozások záró mérlege szalmai szempontból szinte mindig pozitív.
Kreatív játékok űzése nemcsak gyermekkorban hasznos, a felnőttek például megfeledkeznek agorafóbiájukról, ha egy sötét szobából a tág térbe kilépve kell megoldaniuk valamilyen fejtörőt vagy feladványt.
- Játékterápia a pánikbetegség leküzdésében
Nincsenek megjegyzések :
Megjegyzés küldése